Birtakım Oyuncular Neden "Ters" Yönlendirme Tuşları Kullanıyor?

Birtakım Oyuncular Neden "Ters" Yönlendirme Tuşları Kullanıyor?

Bir oyun kolu ile açık dünya oyunu oynadığınızı hayal edin. Yönettiğiniz karakterin üste bakması için aşağı istikamet tuşunu mu yoksa üst taraf tuşunu mu kullanırsınız? “Yukarı bakmak için üst istikamet tuşunu kullanırım” diyorsanız çoğunlukta olduğunuzu söyleyebiliriz. Fakat rakamsı hiç de azımsanmayacak ölçüde oyuncu, üst bakmak için aşağı istikamet tuşunu kullanıyor. Pekala neden?

Ziyadesiyle spesifik bir mevzu olduğundan kimi oyuncuların neden üst bakmak için aşağı istikamet tuşunu kullandığını kesin bir halde açıklayan bir araştırma bulunmuyor. Lakin İngiliz medya kuruluşu The Guardian, bu mevzuyu merak etti ve alanında uzman nörobilimci ve psikologlarla da görüşerek geçtiğimiz şubat ayında bu hususta bir makale yayınladı.

Hangi tarafa bakmak için hangi taraf tuşuna bastığınız alışkanlıklarla ilgili olabilir

Kelam konusu makale, neden kimi oyuncuların üst bakmak için aşağı taraf tuşunu kullandığı sorusuna iki farklı karşılık veriyor; alışkanlık ve oyunu algılama biçimi. Kelam konusu eğilimin bir alışkanlık olduğunu söz eden görüşe nazaran birtakım oyuncuların üst bakmak için aşağı istikamet tuşunu kullanmasının tek nedeni, oynadıkları birinci oyunlar.

Buna nazaran; oyun oynamaya Flight Simulator, LucasArts X-Wing, Tie-Fighter üzere simülasyon ya da TimeSplitters 2, GoldenEye, Turok üzere varrakamlan olarak üst bakmak için aşağı istikamet tuşunun kullanıldığı oyunlar ile başlayan oyuncular, alışkanlıkları gereği oynadıkları öbür oyunlarda da yönlendirme ayarlarını bu biçimde yapıyorlar. Lakin bu teori, birtakım oyuncuların bu türlü bir alışkanlığa sahip olmasalar bile oyun ayarlarında Y eksenine bilakis çhaneirme isteklerini açıklamadığından büsbütün kabul görmüş değil.

Oyunu nasıl algılıyorsanız, karakterinizi de o formda yönetiyorsunuz

İkinci teori, üst bakmak için hangi taraf tuşunun kullanılacağına, oyunu algılama biçimimizin karar verdiğiniz söylüyor. Şöyle ki; kendini yönettiği karakterin yerine koyan oyuncular, tuşlar ile kadrajı yönettiklerini düşündüklerinden üst bakmak için üst istikamet tuşunu kullanıyorlar.

Üst bakmak için aşağı taraf tuşunu kullanan oyuncular ise kendilerini karakterin dışında, onun ardında ya da üzerinde duran bir yönetici olarak görüyorlar. Bu oyuncular, üst bakmak için karakterin başını geriye yatırması gerektiğini düşünüyorlar ve aşağı istikamet tuşuna basarak imgeyi değil karakteri yönetmiş oluyorlar. Karakteri yönlendirmek için oyun kollarındaki analog çubukları kullanan oyuncular, çubuğu aşağı çektiğinde analogun, başımızı geriye yatırdığımızdakiyle tıpkı hareketi yaptığını görebilirler.

Üst bakmak için hangi taraf tuşunu kullandığımızın algısal bir farklılık olduğunu öne süren teori, buna benzeri bir örnek olarak dizüstü bilgisayarlardaki dokunmatik yüzeyin kullanımını gösteriyorlar. Karşınızda bir web sayfası olduğunu düşünün. Sayfanın aşağısındaki bir öğeyi görmek için dokunmatik yüzeyi aşağı mı yoksa üst mı kaydırıyorsunuz?

Ekranı yönettiğini düşünen kullanıcılar parmaklarını aşağı kaydırdıklarında imajın de aşağı ineceğini düşünerek bu tarafta bir denetim kullanırken, sayfayı yönettiklerini düşünen kullanıcılar sayfanın parmaklarını kaydırdıkları istikamette ilerleyeceğini düşünerek aşağıdaki bir öğeye ulaşmak için parmaklarını üst kaydırmayı tercih ederler.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Bayanlarla Sohbet sohbet Direkt İndir antalya web tasarım meyve fidanı satın al masöz istanbul büyük beden eşofman takımı Elektronik Sigara El Dezenfektanı gabile canlı casino meritroyalbet bursa escort youwin giriş betgaranti kartal escort Kurtköy Escort